Rok 2024 se zdá být zcela zásadním. Nejen, že jsem si vytvořil tuto prezentaci, ale zároveň jsem se díky ní otevřel zcela nové klientele, jejíž rozmanitost mě samotného zaráží. Spolupracuji jak se soukromými investory, starosty, architekty, developery i se státními podniky. 

Rád řeším problémy a vyloženě rád bych se věnoval všem, ale v tuto chvíli jsem doslova paralyzován již rozjetými projekty, několika stavbami a zaslanými poptávkami. Tato situace mě ohromně mrzí a stále se snažím vymyslet funkční systém a začít důstojně říkat ne, aniž bych si Vás, své klienty, popudil svou zdánlivou laxností. Uvědomuji si, že včasné ne je hodnotnější, než příslib budoucí práce, ale zde se potýkám s vlastním časovým optimismem a naivní touhou pomoci všem. 

Za ta léta v oboru si ale uvědomuji, že právě tato má vlastnost mi umožnila odpracovat a náležitě odevzdat enormní množství projektů a získat tak mnoho cenných zkušeností. A má občasná chaotičnost jde ruku v ruce s tím, že nejsem svázán pravidly a žádný můj den není stejný. Je to na jednu stranu velmi nepraktické, na druhou stranu mi to umožňuje být o to lepším projektantem, jelikož se nezdráhám hledat nová neotřelá řešení tam, kde ostatní mohou tápat. 

Na čem aktuálně pracuji? 

  • Vysoký Chlumec - výstavba nové komunikace v rámci projektu "RD u pivovaru". U tohoto projektu jsem v roce 2022 odevzdal projekt pro sloučené územní a stavební řízení a nyní stavba pokládá nové kamenné obruby a nejpozději začátkem listopadu vyasfaltuje příslušnou komunikaci. 
  • Vysoký Chlumec - Autobusové zastávky a chodník podél průtahu silnice II/105. Ačkoli jsem projekt pro sloučené územní řízení a stavební povolení odevzdal již v dubnu, průběžně je třeba absolvovat celou řadu jednání a místních šetření, aby bylo učiněno maximum pro výsledné dílo. Jednání se státním fondem dopravní infrastruktury je slibné, národní památkový ústav umí stavbu také podpořit, policie souhlasí, krajská správa a údržba silnic také... a vydáním stavebního povolení započne další fáze projektu, tedy příprava dokumentace pro provádění stavby, u níž je třeba vše řádně naplánovat, a to i s ohledem na omezení dopravy. 
  • Vysoký Chlumec - koncepce dopravního řešení návsi. V roce 2022 jsem se zabýval jako subdodavatel územní studii veřejných prostranství městyse Vysoký Chlumec. V rámci mého výstupu padlo doporučení, kompletně změnit vedení dopravy v centru obce, která je pro nové návštěvníky zcela chaotická a nepřehledná. A pro místní mnohdy také, jelikož komplikovaný systém jednosměrných komunikací a nedostatečné rozhledové poměry nejsou a nikdy nebyly dobré. A nyní bych měl říci, jak systém již dnes upravit tak, aby si měli řidiči možnost navyknout na to, co městys plánuje do budoucích let vybudovat. 
  • ČEZ - parkoviště pro osobní vozidla. Zdánlivě jednoduchý projekt, jež se však nachází v ochranném pásmu vodního zdroje a jež má být realizován v ploše historických navážek. 
  • Dolní Počernice. Původně projekt pro provádění stavby, který se zvrtl v návrat do stavebního povolení a dořešení toho, co neřešil předchozí projektant. 
  • Sedlčany - studie "nákupní zóny". Sedlčany umožnily výstavbu celé řady obchodů na pozemcích církve, u nichž nikdo nikdy zodpovědně neřešil dopravně správné řešení a navíc nikdo nikdy nepožadoval pěší dostupnost. Nebo ne nijak důrazně. Vlivem toho má na silnici I/18 těsně za sebou 3 zcela rozdílné odbočovací pruhy (čili nový řidič nemá šanci dopředu tušit, co ho čeká) a nyní by mělo vzniknout další odbočení... a to bude oříšek. Ačkoli je toto mým zadáním, byla by chyba neřešit i pěší propojení města s touto vyčleněnou lokalitou, kam se nedá "normově" dojít. O přístupnosti, resp. bezbariérovém užívání nemluvě. 

A to je jen namátkově z toho, co aktivně řeším a připravuji. Po světě mám neurčité množství vydaných cenových nabídek, poptávek a drobných staveb, u nichž je též vyžadována má aktivní spoluúčast. Podstatné je, že si každý telefonát obvykle vyžádá alespoň 1 hodinu mého času nad rámec toho, co potřebuji právě vytvářet. za jediný den se mi sejde tolik hovorů, které by svou následnou pracností vydaly na 3 plné pracovní týdny. A další den volají jiní. 

A jak z toho ven? Upřímně, jediné, co na mě v tuto chvíli funguje, je pozitivní motivace. 

Autobusové zálivy a chodník podél průtahu silnice II/105 v obci Vysoký Chlumec - ODEVZDÁNO.

+ Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) souhlasí s přínosem stavby a tedy bude schopen uvolnit prostředky pro jeho spolufinancování. 

Zadáním investora bylo: "Vyprojektovat chodník a autobusové zálivy při stávajícím okraji komunikace"

Úvaha: Je lepší zachovat stávající zastávku bez pěších vazeb a nechat to plavat, když to takto funguje co pamatuji, nebo se pokusit najít nové řešení? 


Chodník v ul. Havlíčkově v Sedlčanech - ODEVZDÁNO

Zadáním investora bylo: "Vyprojektovat chodník při stávajícím okraji komunikace"

Mé doporučení: Zmenšit plochu stávající křižovatky, díky čemuž vznikne přehlednější a bezpečnější prostor pro pěší, který v konečném důsledku prakticky nezvýší zpevněné plochy, naopak poskytne prostor pro zvětšení zelených ploch


Stezka mezi motýly v Prosenické Lhotě

Stezka pro pěší okolo rybníka se zabijačkovým jménem... Jelito. Stezka bude mlatová, lávky dřevěné a altán s výhledem tento příjemný projekt ještě zdokonalí.

Chodník podél silnice III/1096 v obci Čtyřkoly - ODEVZDÁNO

Prodloužení stávajícího chodníku dotvoří již roky plánované pěší vazby v obci. U rohu stávajícího domu se mi ale podařilo vykouzlit krásnou šířku chodníku min. 1,15 m, což se na první pohled nezdá.